Nieuws

Geen storm te sterk voor Koopmans’ drukkerij

Nuchtere ondernemers blijven innoveren: “Juist nu!”

De oprukkende digitalisering. De kredietcrisis. En dan ook nog eens de corona pandemie. De grafische sector staat de laatste decennia voortdurend voor grote uitdagingen. Dat is niet zonder gevolgen gebleven: het aantal bedrijven in de branche is tegenwoordig nog slechts een fractie van 20 jaar geleden. Maar ondanks de aanhoudende turbulentie blijven de grafische ondernemers Marco Velseboer en Mario Smit – ook nu – vernieuwen, verbreden en innoveren.

Velseboer en Smit zijn typisch Noord-Hollandse ondernemers: nuchter, en dus niet snel van hun stuk gebracht. Die eigenschappen hebben zeker geholpen om als drukkerij te overleven in een markt die de afgelopen jaren enorm veranderde en waar veel drukkerijen verdwenen. Onzekere tijden vragen om heldere keuzes, vinden ze bij Koopmans. “Onze kracht zit hem in de eigen drukkerij met een modern machinepark en een fantastisch team van gemotiveerde vakmensen. Dankzij zo’n stevig fundament zijn wij juist in staat om onze klanten een bredere kijk op drukwerk te bieden.”

Koopmans’ manier van werken

Persoonlijk contact met opdrachtgevers vormt een belangrijk onderdeel van Koopmans’ manier van werken, legt Velseboer uit: “We spelen graag een inspirerende rol, door de lat samen altijd nét wat hoger te leggen. Dat kan bij Koopmans, omdat we zowel creatieve als technische expertise in eigen huis hebben.” Smit vult aan: “Wij zijn ervan overtuigd dat je kwaliteit niet alleen terugziet op papier maar juist ook in alles er omheen, van advies tot verzendklaar maken.”

Koopmans innoveert voortdurend, bijvoorbeeld door onlangs te investeren in een digitale stansmachine: “Daarmee kunnen we ook zeer kleine oplages snel en betaalbaar produceren.” Tegelijkertijd verbreedt de drukkerij zijn aanbod met bijvoorbeeld bijsluiters en verpakkingen – specialismen die nu binnen bereik komen van een bredere klantenkring.

Herwaardering voor drukwerk

De wereld begint zich langzaam maar zeker te herpakken. Naast de inmiddels ingeburgerde digitale kanalen ontstaat er herwaardering voor fysiek drukwerk. Velseboer en Smit hebben dan ook vertrouwen in de toekomst. De nieuwe huisstijl van Koopmans maakt alvast duidelijk hoe verrassend en veelzijdig drukwerk nog altijd kan zijn als het met creativiteit en expertise op papier wordt gezet.

Rebrandt, het bureau van de Alkmaarse ontwerper Ruud Winder heeft de nieuwe huisstijl ontworpen. Hij is zelf al lange tijd vaste klant van Koopmans en stelt: "Een goede drukker is je rechterhand bij het ontwikkelen van rebrandings. Bij Koopmans zijn ze nooit bang om de grenzen op te zoeken en, als het even kan, ze te verleggen.”

Nieuws
Formulier

Meer weten over nieuws?